Del 3 Cykelklassikern!!! Lidingö tur och retur...

Nu kommer den långa berättelsen om hur det gick i helgen :) Föreberedd dig på mycket cykel  och löpning :D

Starten gick hemifrån på torsdag vid tio på morgonen efter lite stress med packning och göra en skylt som skulle hängas på kärran... Men till slut så blev vi färdiga och jag kunde ge mig iväg..
Hade den där underbara känslan när cyklingen bara flöt på men bestämmde mig för att inte stressa iväg så köra i ett lugnt och jämnt tempo. Snitt hastigheten blev till slut runt 25km/h med kärran!!

Körde vägen via Ucklum och Hjärtum upp till Trollhättan där det blev dagens första mat stopp. Tunnbrödrulle med creme fraische och ost och skinka, så grymt gott va det i alla fall :D   Hade bestämt innan att jag skulle försöka köra 7 mil och sedan äta och fortsätta så resten av dagen. Men det var riktigt svårt att klä sig rätt, trodde det skulle vara kyligare ute än vad det var så kläderna åkte av och på under dagen.

Turen fortsatte via Grästorp på småvägar upp till Skara där det var dags för sen lunch. Klockan var väl 4 tror jag. SÅ nu var det dags för gasen och bara koka vatten :) Det blev en frystorkad pasta portion som innehöll typ 800 Kcal så var ganska mätt och glad efteråt :) Vi det här laget så började de ovana skinkorna känna av cykelsadeln tyvärr. Alltid värst efter ett längre stopp men de går ganska fort att vänja sig igen :) Hade nu cyklat 14 mil och färden fortsatte mot Skövde och uppför Billingen, hade nu även börjat tappa tempot, fatta inte varför de gick så sakta. Men vissa stunder är såna när man cyklar, bara att gilla läget...

Cyklingen mellan Skövde och Karlsborg var som vanligt sjukt seg och tråkig, tar ju aldrig slut. Efter Tibro så känns de som avståndet blir längre destor mer man cyklar.. Kan ju vara för att när man cyklat förbi Tibro så står det att det är ett visst antal km kvar till Karlsborg och efter typ 2 km så är det fortfarande lika långt kvar enligt skyltarna :)

Blev ett Pizza stopp i Karlsborg med tillhörande öl och kaffe :) Lite nostalgi känsla från Lumpen tiden med pizza på san remo tror ja den hette :D Men tack i alla fall till härlig personal som hjälpte mig på vägen :)
Vid nio på kvällen fortsatte färden med panlampa vidare mot Askersund där tältet slogs upp på en gräsmatta alldeles intill vägen och en seven eleven :D mätaren slutade för dagen på 27 mil.

Trodde aldrig jag skulle vakna upp i ett tält i Askersund på min födelsedag.. Efter lite sovmorgon så blev de en lätt frukost innan tältet slogs ihop och färden började.. Riktigt fuktigt ute på morgonen så igen samma problem med kläderna :) Körde via Hallsberg och Kumla på väg mot Katrineholm. Men efter mycket vind, trafik och dålig väg så var humöret långt nere så det blev en fika paus med kaffe, bulle och kexchoklad :) sen efter det så gick de fort som bara den :) Milen till Katrineholm flöt på riktigt fort och där så träffa jag på ett par som kände igen mig från Vätterrundan. Vad är oddsen för det, men riktigt kul att träffa positvia människor :)

Till slut kom jag till Flen och vägen mot Gnesta måste ja vara den sämsta att cykal på, i alla fall kändes det så. Ingen energi kvar så vinglade mer eller mindre fram på vägen :(
Men hade bestämt att möta upp med familjen i husbilen så vi skulle äta middag ihop utanför Gnesta och den middagen satt fint.. Efter middagen haed jag bara 7 mil kvar till Lidingö men nu var problemet att ta sig igenom centrala Södertälje och STockholm :) Väl i Södertälje så blev det några hundra meter motorväg men kom rätt tillslut :) Som tur var hade jag fått med mig en cykelkarta över stockholm hemifrån så fick guidat mig igenom med lite mindre missöden men fick ju se desto mer av huvudstaden :)
Alla festglada människor som var på väg ut til krogen vid 22 undrade nog vilken idiot som cyklar med cykelkärra genom centrala Stockholm men måste ju göra de för att ta sig till Lidingö :)

Var framme vid 23 på kvällen och fick äntligen firat födelsedagen efter ytterligare 26 mil på cykelsadeln :) Sen blev det ner i sovsäcken i tältet för att ladda inför kommande löpning... Men man är ju lite lätt speedad efter så mycket cykel så inte helt lätt att somna.

Dagen efter så blev det en god frukost och träffade på Ulrik, Linn, Sofie, och Lisa vid nrlappsutdelningen. Så gick och hejade på Ulrik när han skulle springa halvan :) Gött jobbat men nästa år blir de hela igen :) Såg pigg och glad ut under löpningen :)
Sen kom Peter för att hälsa på :) skoj skoj.. Kul med lite kända ansikten med, blev ju tyvärr inte så mycket tid eftersom jag skulle iväg till starten. Där mötte vi Sofia och Johannes.. SOfia som klarade sig igenom Lidingö i år igen :) Bra jobbat...

Starten gick och de tre första km undrade ja va jag höll på med, kändes som de skulle bli en tung dag men sen började ja njuta av loppet och hitta mitt tempo och hela loppet var verkligen skoj rätt igenom :) trodde aldrig jag skulle njuta så mycket av tre mil löpning :) Fick inte kramp en enda gång och klarade all uppförsbackar utan att gå :) Kom i mål på 2.34 som var min bästa tid någonsin :) Kul med supportergänget i målet som gjorde att man fick en extra kick :) DOm hade även fixat en intervju på scen så det var skit skoj... Kolla under videoklipp på min grupp om du har Facebook...

Efter det blev det middag och 20 min sömn sen var det dags för hemfärd som inte gick som väntat... Efter 3 mil alladeles innan Huddinge började växlarna krångla och kunde cykla på tre växlar nästan till Tumba där ja mötte upp med familjen som skulle hjälpa mig laga cykeln men då gick hela växelvajern av så mitt äventyr var slut för denna gången.. Kände hur all luft gick ur mig och tårarna kom, riktitg tungt när jag insåg att det inte skulle gå att cykal mer... Fundera på det på vägen hem, bergsklättare som måste avbryta typ 400 m från toppen måste ju känna så fast tusen gånger värre så man ska inte klaga ändå :) Lidingö ligger ju bara 53 mil bort så ditt tar man ju sig på några dagar ;)

Lite bilder kommer så småningom :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0