Bok tips!!!

Min blogg har under de senaste månaderna tagit några lite annorlunda svängar men följer man hjärtat så är det så det kan bli ibland ;) Men aldrig trodde jag att den skulle ta en sån här riktning. Visst jag älskar böcker och det är något visst med att öppna en bok för första gången och sedan ryckas med i handlingen som man var en del av berättelsen.

Det börjar bli några böcker i bokhyllan och de böcker man köper nu för tiden skiljer sig ganska mycket från de böcker man började att läsa. Men det är väl så att de böckerna jag läser speglar i alla fall till viss del min personlighet och vart i livet man befinner sig.

Har tänkt på det några gånger nu och efter skadan i foten så har ja lite extra tid över till att lägga upp lite boktips :)

De här böckerna är för dig som känner dig lite extra äventyrlig för stunden och istället för att ge dig ut i skogen i höstmörkret hellre vill ligga inne under filten i soffan :) eller om du behöver lite extra motivation och en extra spark för att komma igång med din träning eller andra projekt...

1) Skinnarmos resa i Shackletons spår...
Läs värd bok med många fina bilder för er som ej gillar bokstäver ;)

2) Min personliga favorit.. De känns så jäkla logiskt att det är skrämmande.
Men mycket läsvärd speciell om d gillar löpning :D

3) Rubriken säger allt, en berättelse om en vilja som är helt otrolig.
Bevis på att mäniskans psyke kan ta oss långt..

4) Förste amerikan på de 14 högsta topparna. Inspirerande bok!!!

5) Det är aldrig för sent att komma igen, en berättelse om en kamp på liv och
död för att komma tillbaks till det han älskar...

6) Spännande blandat med tragiska berättelser. En av Sveriges främsta äventyrare.

7) Den bästa bok jag någonsin läst, skulle kunna läsa om flera gånger.
Bjuder på en fårahedes resa över genom livet. Gör ingen besviken så länge du är upplag för de.

8)Bjuder på en fruktansvärt rolig humor..
Äventyret i sin enkelhet så man önskar att de är :D


Läs och njut :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0