Gallerian loppet!!

Idag har jag varit med i löpartävlingen Gallerianloppet i Henån på Orust. Loppet var 8 km långt och utgår från centrala Henån och sedan vidare ut ur samhället upp för en sugande backe och sen tillbaks ner målrakan :)
Ungefär så ser loppet ut i korthet.

Bestämde mig sent på eftermiddagen att jag skulle åka till Henån för att delta i loppet så ringde Johannes som skulle vara banchef för att kolla upp allt det praktiska och sen bar de av.

Ställde upp på startlinjen med alla de seriösa killarna som såg ut att springa riktigt fort som de senare även gjorde. Men jag själv kände mig inte speciellt som någon löpare där ja stod på startlinjen med mina eldflammiga badbyxor med målarfläckar på och en gammal löptröja jag hitta hemma :)
Som tur är, är de ju inte kläderna eller skorna som gör löparen :D även om de ibland kan tyckas så ;)

Starten gick och jag hängde på några killar som hade bra tempo men efter backen så fick jag släppa den ena killen och fick springa de fyra sista km ensam med två killar jagande bakom. Alltid bra att känna sig lite jagad när man springer, kan pressa sig lite till. Men var rätt så trött i slutet av loppet men kom in på en topp tio placering på tiden ca 32 min :)

Är jätte nöjd med min insats idag och ser fram emot nästa träningspass imorgon :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0