MTB blandat med cykeltävling!!!

Tog mig en härlig mtb tur och bestämde mig för att försöka hitta fler stigar att cykla på än mina vanliga som jag har hemmavid :) Packade väskan med lite kläder och mat... Mer för känslan av äventyr än för att använda ;) Hittade flera roliga leder ovanför Kållekärr och Kåtorp. Men eftersom regnet hade öst ner så var de både lerigt och halt så ramlade mer än en gång men de är ju halva nöjet :) Som en klasskompis sa - "inget blod - inget äventyr" - härligt uttryck :)
Avslutade hela turen med att sätta mig på ängen och beundra utsikten. Oftast när vi jag är ute så är man för fokuserad på träningen och glömmer det underbara runt omkring som ökar glädjen mycket :)
Stanna upp och njut av tillvaron ibland med!!!

Gårdagen bjöd på inte mycket träning för egen del utan var inne i stan och tittade på Göteborg City Criterium som var en cykeltävling för eliten i Sverige! Vädret var inte det bästa men riktigt spännande att titta på när de körde upp för den branta kullerstens backen. Inte mycket fäste för racercyklarnas släta hjul!!
Tråkigt bara att tätt duon gjorde upp om slutsegern så det blev inte någon efterlängtat slut spurt :( men men bra jobbat ändå!!!
Kul att se alla dessa cyklar med, gör ju att jag vill köpa nytt med :D

Till slut så vill jag bara säga att en av de bästa sport kommentatorerna är nog Robert Vacci på Eurosport. Finns inte så många som brinner så för sin sport. Det förhöjer hela upplevelsen att titta :) Rekommenderar att titta på Vuelta de Espana där han kommer kommentera en del etapper :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0