Jobbigare dagar :(

Alla har någon gång upplevt då motivationen tryter och orken att ta sig ut och ta sig igenom träningspasset som man egentligen borde. Det är ingen härlig upplevelse och som oftast så ligger man kvar i soffan hela kvällen och får ångest efter "varför gick jag inte ut" ;) för vissa kanske ångest blir värre än för andra, haha..

För mig hade jag en sån dag när man har sovit alldeles för dåligt och tränat alldeles för mycket och man känner att soffan är mycket lockande. Men denna gången tog jag mig faktiskt ut på en 5 mila runda på cykeln. Inte ens cykelturen var rolig, blåste och det kändes bara tungt hela passet :(

Vissa dagar är såna men ändå så känner man sig nöjd efteråt att man gick ut och så är det en boost för självförtroendet att veta att man klarar att ta sig igenom de lite tyngre perioderna också :)

Men så klart i slutändan så måste vi ju också lyssna på vad vår kropp försöker att tala om för oss och när det behövs vila. Men försök inte att intala dig själv om att det är kroppen som inte vill ut när det egentligen bara är latheten som drar ;)

FUllt ös medvetslös :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0